11 Şubat 2013 Pazartesi

İSO BELGESİ İSO KALİTE BELGESİ NEDİR


İSO KALİTE BELGELENDİRMESİ NEDİR ?

İso Kalite Belgelendirme tabiri yanlış olacaktır. İso 9001 Kalite yönetim sistemi belgelendirmesi kavramı İşletmenizde kurmuş olduğunuz  iso 9001 kalite yönetim sisteminizin akredite tarafsız bağımsız bir  belgelendirme kuruluşu tarafından yapılan denetim sonucunda varlığının ispatı olan  iso 9001 belgesidir. ISO 9001 belgesi ürün veya hizmet  kalitesini göstermez işletmenizin firmanızın yönetiminizin sistemli bir şekilde sevk ve idare edildiğini gösteren olan bir kalite belgesidir.
 

İSO KALİTE DENETİMİ NEDİR ?

Bir Firma kurumsal bir yapıda olsun veya olmasın iso belgesi denetimi geçirdik tabiri  kullanıyor ise yönetim sistemleri denetimi yapmaya yetkili bir akredite kuruluş tarafından yönetim sistemleri belgelendirme ve ya gözetim denetimi için baş denetçi /denetçiler tarafından kalite yönetim sistemi denetimi geçirdiğini anlatmaya çalışmaktadır. Örneğin  iso 9001:20015  kalite yönetim Sistemi standardı denetimi için yetkilendirilmiş bir belgelendirme kuruluşu tarafından ilk kez belge alacak ise iso 9001 belgelendirme denetimine mevcut  iso 9001 belgesinin yönetim sisteminin işletmede yürütülüp yürütülmediğinin kontrolü yapılıyor ise gözetim denetimi gerçekleştirilmiş demektir. İlk belgelendirme denetimi nihayetinde  uygunsuzluk  bulunmaz ise  iso 9001:2008  belgelendirmesi yapılır. İso ara denetimi  ise sistemin aksayan yönleri işletmeye bildirilerek uygunsuzlukları kapatmaları durumunda iso 9001:2015 kalite yönetim sistemi belgesinin devamlılığının sağlanacağı denetim raporu ile bildirilir.


İso kalite belgeleri diye bir belge bulunmamaktadır. İşletmeler arasında İso kalite belgesi olarak anlatılmak istenen belge  iso 9001:20015 kalite yönetim sistemi belgesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder