12 Şubat 2013 Salı

ISO 9001 BELGESİ NASIL ALINIR FİYATI NE KADARDIR İSO BELGESİ SORGULAMA

ISO 9001:2008 KALİTE BELGESİ NASIL ALINIR ?

ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesi almak Tabiri doğru bir tabir değildir. Bu belgenin sanki bir devlet kurumuna gerekli evrakları(oda kayıt imza sirküsü v.b) hazırlayarak gerekli rüsüm ve harçlarını ödeyerek alınabilecek bir ihale evrakı olarak alınacağıdüşünülmektedir. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesine sahip olmak isteyen kurumlar , ISO 9001:2015 standardını karşılayacak kurup uygulamalıdırlar. Bu çalışmaların nihai sonucu olarak akreditasyon kurumu tarafından akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu tarafından yapılacak olan belgelendirme denetimi sonucu ISO 9001 belgesi ile belgelendirileceklerdir.
ISO 9001 BELGESİ FİYATI NE KADARDIR?
İSO 9001 kalite yönetim Sistemi belgesinin belge fiyatı diye bir şey bulunmamaktadır.İşletmeler ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirmede karşılarına çıkan danışmanlık, denetim, sertifikasyon basım gibi maliyetlerin tamamını ifade etmek amacı ile bu tabiri kullanmaktadırlar. ISO 9001 Belgesi için belirlenmiş sabit bir fiyattan bahsetmek imkansız olacaktır. Danışmanlık firmasının size vereceği danışmanlık adam gün sayısına göre iso belgelendirme kuruluşunun yaptığı denetim adam gün maliyetine göre değişken şartlara göre bir İSO 9001 Kalite yönetim Sistemi Maliyeti ortaya çıkacaktır.
İSO BELGESİ SORGULAMA
Kurumların danışmanlık firmamıza sorduğu sorulardan biriside   iso belgesi sorgulama yeri neresidir. Bir firmanın iso belgesi olup olmadığını nasıl öğrenebilirizdir.  ISO 9001:2008 Kalite Yönetim  Sistemi Belgelendirmesinde  TURKAK ‘dan ya da Diğer Ülkelerin Akreditasyonuna sahip Belgelendirme kuruluşlarından kuruluşlar bulunmaktadır. Bu kuruluşların ISO 9001 Belgesi verdiği  işletmeleri n listesini barındıran bir sorgulama merkezi yoktur.  Her belgelendirme FİRMASI  iso 9001:2015  Belgesi verdiği firmaları  kendi web sitelerinde kendi sistemlerinde yayınlarlar.
TURKAK  Türk Akreditasyon Kurumu Avrupa Birliği Bakanlığına bağlı özerk bir kuruluştur. Türk Akreditasyon Kurumunun kuruluş amacı Türkiye’de Ürün , sistem , Personel , muayene , laboratuar v.b hizmetlerinde kuruluşları akredite ederek bağımsız gözetim denetim hizmeti veren kurumlar yaratma çabasıdır.